Slunečnice

Od: 12 

Quick Overview

Slunečnice jsou první z rostlin pěstované na území Spojených států. Jsou využívány severoameričany již přes pět tisíc let jako zdroj potravy a surovina pro výrobu oleje. Části rostlin jako kořeny či stonky se využívají k různým účelům, např. zdroj přírodního pigmentu barviva, ale korunní plátky slunečnic jsou pro člověka považovány za jedovaté.

Zrušit výběr
Porovnat
Katalogové číslo: - Kategorie: , Štítků: , , , , , , ,

Skladem

Product Description

Slunečnice jsou první z rostlin pěstované na území Spojených států. Jsou využívány severoameričany již přes pět tisíc let jako zdroj potravy a surovina pro výrobu oleje. Části rostlin jako kořeny či stonky se využívají k různým účelům, např. zdroj přírodního pigmentu barviva, ale korunní plátky slunečnic jsou pro člověka považovány za jedovaté.

Vysoký obsah hořčíku ve slunečnici vyvažuje hladinu vápníku v těle a napomáhá tak k regulaci nervové činnosti. Aminokyselina tryptofan ve slunečnicovém semínku podporuje produkci serotoninu v těle a tím také zlepšuje naši náladu. Neurotransmitery jsou látky přenášející nervové impulzy mezi nervovými buňkami v mozku. Hrají naprosto zásadní roli ve vytváření naší nálady a celkového pocitu duševní pohody. Serotonin je jeden z nejdůležitějších neurotrasmiterů v našem těle. Při jeho uvolnění dochází k odbourávání pocitu napětí a přináší tak pocit klidu a spokojenosti. Některé syntetické léky pro léčbu deprese uměle vytváří vyšší hladinu serotoninu v těle. Zvýšení hladiny serotoninu se však dá dosáhnout i konzumací slunečnicových semínek – a navíc bez jakýchkoliv vedlejších účinků.

Jak si na nich pochutnat?

Protože se slunečnicová semínka konzumují syrové, opražené, se slupkou i bez ní, přidávají se například do kaše, müsli i vloček, mohou sloužit i jako posypka na chléb nebo pečivo. Používají se i do různých zeleninových či ovocných salátů. Nemusíte tedy bát, že byste je v kuchyni nevyužili.

Podle odborníků stačí denně sníst dvě polévkové lžíce slunečnicových semínek denně. Podle nich nimi pokryjete denní doporučenou dávku vitamínu E. Ten je silným antioxidantem a pomáhá předcházet vzniku rakoviny. kromě toho se stará i o produkci červených krvinek, podporuje krevní oběh a snižuje riziko srdečně-cévních onemocnění.

Blahodárné účinky: antioxidanční, detoxikační, antikarcinegonní, posilují nehty, kůži, pomáhají při onemocněních kůže, srdce, jater, žlučníku, cév, cukrovce, stresu, depresi, nespavosti, snižují cholesterol v krvi a snižují riziko infarktu.

I přes důkladnou kontrolu při balení nemůžeme vyloučit přítomnost skořápek a cizích příměsí. 
Všechny fotografie jsou ilustrační, aktuální nabídka se může v barvě a tvaru lišit.

Obsažené živiny

Vitamíny B, vitamín E, draslík, železo, hořčík, selen, zinek, vápník, fosfor, esenciální kyseliny, vláknina.

Nutriční hodnoty

 

Ve 100 gramech: Energie 2445kJ (584 kcal), Bílkoviny: 20,8g, Sacharidy: 20g z toho cukry 2,6g, Tuky: 51,5g z toho nasycené mastné kyseliny 4,5g, Vláknina: 8,6g, Sodík: 0,006g.

Doporučená denní dávka

 

Pro dospělé: Energie 584 kcal. Cukry: 2,6g. Tuky: 52g z toho nasycené mastné kyseliny: 4,5g. Sodík: 0,009g.

Složení

 

Slunečnicová semena loupaná

Skladování

 

Slunečnicová semena skladujte při teplotě do 20°C a relativní vlhkosti 70% v místnosti, kde nebudou vystaveny slunečním paprskům.

Země původu

 

Bulharsko

Další informace

Hmotnost-
Balení

100g, 200g, 500g, 1000g

Druh

Slunečnicová semena

X