Para ořechy

Od: 43 

Quick Overview

Para ořechy jsou velmi kalorické, obsahují vysoké množství vitamínů, antioxidantů a minerálů. Jádra para ořechů jsou pro domorodce dodnes hlavním zdrojem energie.

Zrušit výběr
Porovnat
Katalogové číslo: - Kategorie: , Štítků: , , , , , ,

Skladem

Product Description

Para ořechy jsou velmi kalorické, obsahují vysoké množství vitamínů, antioxidantů a minerálů. Jádra para ořechů jsou pro domorodce dodnes hlavním zdrojem energie.

Para ořechy jsou velmi dobrým zdrojem vitamínu E s obsahem 7,87 mg na 100 g (přibližně 52 % DDD). Vitamin E je silný antioxidant rozpustný v tucích. Je důležitý pro zachování integrity buněčné membrány sliznic a kůže, protože ji chrání před volnými radikály.

Dále mají para ořechy mimořádně vysoký obsah selenu. 100 g ořechů obsahuje přibližně 1917 µg neboli 3 485 % doporučené denní dávky selenu, což z nich dělá největší přírodní zdroj tohoto minerálu. Selen je důležitý kofaktor pro antioxidační enzym – glutathion peroxidáza. Jen 1–2 ořechy denně vám poskytne dostatek tohoto stopového prvku. Dostatek selenu v potravě pomáhá předcházet ischemické chorobě srdeční, cirhóze jater a rakovině.

Para ořechy navíc, stejně jako mandle nebo piniové oříšky, neobsahují lepek, a jsou proto populární přísadou při přípravě bezlepkových pokrmů, coby zdravých alternativ pro lidi s alergií na pšenici a s celiakií.

Oříšky obsahují minerály, jako jsou měď, hořčík, mangan, draslík, vápník, železo, fosfor a zinek. Měď pomáhá předcházet anémii a osteoporóze. Mangan je důležitý kofaktor pro antioxidační enzym – superoxid dismutáza.

Olej z para ořechů má mnoho tradičních léčivých způsobů využití, jako změkčovadlo nebo masážní olej. Jeho změkčující vlastnost pomáhá chránit pokožku před vysoušením. Také je využíván ve vaření nebo jako „nosič či základní olej“ v aromaterapii a farmaceutickém a kosmetickém průmyslu.

Blahodárné účinky: protirakovinné, antioxidační, prospívá srdci, antivirové, protizánětlivé,.. Para ořechy se nejčastěji jedí syrové. Musí se dobře rozžvýkat jako všechny ostatní olejnaté ořechy. Mohou se i péci v troubě 5 až 10 minut, dokud nezískají zlatohnědou barvu. Syrové para ořechy jsou však nejzdravější.

I přes důkladnou kontrolu při balení nemůžeme vyloučit přítomnost skořápek a cizích příměsí.

Všechny fotografie jsou ilustrační, proto se může aktuální nabídka v barvě a tvaru lišit.

Obsažené živiny

Vitamín B1, vitamín E, vitamín H, vápník, železo, hořčík, selen, zinek, bílkoviny, omega-6 mastné kyseliny, glutation, vláknina,…

Nutriční hodnoty

Ve 100 gramech: 2743 kJ (656 kcal), Bílkoviny: 14,3g. Sacharidy: 12,2g z toho cukry 2,3g. Tuky: 66,4g z toho nasycené mastné kyseliny 15,1g. Vláknina: 7,5g.

Doporučená denní dávka

Pro dospělé: Energie: 656 kcal. Cukry: 2,3g. Tuky: 65g z toho nasycené mastné kyseliny: 15g. Sodík 0,001g.

Složení

Para ořechy

Skladování

Para ořechy skladujte při teplotě do 20°C a relativní vlhkosti 70% v místnosti, kde nebudou vystaveny slunečním paprskům.

Země původu

Bolívie

Další informace

Hmotnost-
Balení

100g, 200g, 500g, 1000g

Druh

Para ořechy

X