Lněné semínko

25 

Quick Overview

Mák je malý, avšak často opomínaný přírodní lék. Malá olejnatá semínka maku jsou plná vitamínů, minerálů a prospěšných látek, jež mají úžasný vliv na naše zdraví.

Zrušit výběr

Product Description

Len setý v našich končetinách patřil mezi tradičně pěstované plodiny. Již dávno byl však ceněn i pro své využití v bylinkářství a byly známé pozitivní účinky na lidské zdraví při konzumaci jeho semínek.

Účinky lněného semínka uznávají nejen výživoví poradci a nutriční terapeuté, ale také lékaři gynekologové. Jeho konzumace přitom není překvapivě nijak náročná, nejlepší je semínko zasyrova, jen tak přidané do jídla.

Lněné semínko obsahuje bílkoviny, sacharidy i tuky a díky obsahu tuku (který tvoří okolo 37%) je lněné semínko ceněno. Obsahuje totiž tuk bohatý na n-3 (omega 3 mastné kyseliny), které mají řadu pozitivních vlivů na náš organizmus a kterých nekonzumujeme v potravinách tolik, kolik bychom měli. Snad proto, že jejich největším zdrojem jsou hlavně ryby, kterým v našich končinách příliš neholdujeme ( jejich spotřeba se pohybuje okolo 5,5 kg na osobu a rok). N-3 mastné kyseliny jsou důležité pro správný růst a vývoj, pro mentální funkce. V neposlední řadě jsou velice důležité v prevenci srdečně-cévních onemocnění – pomáhají chránit proti vzniku krevních sraženin a život ohrožujících arytmií. Z minerálních látek je to hlavně draslík a fosfor, které lněné semínko obsahuje.

Ve lněném semínku jsou dále hojně obsaženy lignany, sloučeniny, jež mají kladné účinky na rozmanité hormony a příznivě působí proti baktériím, virům, plísním, dále pomáhají bojovat s cukrovkou, problémy s ledvinami a rakovinným bujením. Obsažené antioxidanty pomáhají tělo zbavovat škodlivin.

Mezi výhody konzumace lněného semínka patří: Pomáhá při menstruačních potížích, ale rovněž i ženám v přechodu.

Pro těhotné: Konzumace lnu před porodem usnadňuje porod (uvolňují porodní cesty) a pomáhá nastartovat správnou tvorbu mléka (i co se kvality týče)

Proti zácpě: Váže na sebe škodlivé látky, které vyvede z těla ven

Důležité: Pokud se rozhodnete konzumovat lněná semínka přírodní, neupravená (nedrcená), pak se musíte dobře prokousat, protože celá semínka jsou pro člověka téměř nestravitelná. Doporučuje se proto semínka rozdrtit či rozemlít.

Nadrcená semínka se dají konzumovat přímo nebo je lze přidat do pomazánek, jogurtů, kaší, tvarohu, polévek, pečiva atd. Rozdrcená semínka se rychle kazí, proto si je nepřipravujte dopředu nebo je rozdrcené skladujte v uzavíratelné nádobě v lednici a urychleně spotřebujte.

Blahodárné účinky: protimikrobiální, protirakovinné, detoxikační, antioxidační, protizánětlivé, prospívá srdci, pleti, mozkové činnosti a trávení, udržuje hladinu cukru v krvi.

I přes důkladnou kontrolu při balení nemůžeme vyloučit přítomnost skořápek a cizích příměsí. 
Všechny fotografie jsou ilustrační, aktuální nabídka se může v barvě a tvaru lišit.

Dovozce / distributor v ČR: Ing. B. Kratochvíl – IBK TRADE Dolanská 7/337, 161 00, Praha 6, ČR

Obsažené živiny

Vitamín B1, vitamín B2, vitamín B3, vitamín B5, vitamín B6, vitamín E, vápník, měď, železo, mangan, hořčík, fosfor, draslík, selen, zinek, vláknina, bílkoviny, omega-3 nenasycené mastné kyseliny.

Nutriční hodnoty

 

Ve 100 gramech: Energie: 2234 kJ/534kcal, Bílkoviny: 18,3g. Sacharidy: 28,9g z (toho cukry 1,6g). Tuky: 42,2g (z toho nasycené mastné kyseliny 3,7g), Vláknina: 27,3g, Sodík: 0,03g.

Doporučená denní dávka

 

Pro dospělé: Energie 628 kcal. Cukry 4,3g. Tuky 61g z toho nasycené mastné kyseliny 4,5g. Sodík 0,00g.

Složení

 

Lněné semínko

Skladování

 

Lněné semínko skladujte při teplotě do 20°C a relativní vlhkosti 70% v místnosti, kde nebudou vystaveny slunečním paprskům.

Země původu

 

Česká republika

Další informace

Hmotnost-
Balení

100g, 200g, 500g, 1000g

Druh

Lněné semínko

Recenze

Zatím zde nejsou žádné recenze.

Buďte první, kdo ohodnotí “Lněné semínko”

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *