Chia semínka

Od: 17 

Quick Overview

Chia semínka sice nemají tolik léčivých účinků jako ostatní bylinky, ale za to jsou velmi výživná. A právě bohatý jídelníček je základem pevného zdraví.

Zrušit výběr
Porovnat
Katalogové číslo: - Kategorie: , Štítků: , , , , ,

Skladem

Product Description

Chia semínka sice nemají tolik léčivých účinků jako ostatní bylinky, ale za to jsou velmi výživná. A právě bohatý jídelníček je základem pevného zdraví. A není se čemu divit! Semínka šalvěje hispánské totiž i přes svou velikost obsahují obrovské množství výživných látek.

Chia semínka jsou plné antioxidantů, látek zabraňující volným radikálům, aby poškozovaly molekuly buněk. Tím pádem zpomalují celý proces stárnutí, stejně jako napomáhají snižovat riziko rakoviny a dalších onemocnění.

Podle některých zdrojů mají chia semínka dokonce více antioxidantů než borůvky! A to není vše: Studie z roku 2014 zjistila, že chia semínka nejsou vhodným prostředkem pouze pro získání antioxidantů, ale také isoflavonů. To jsou fytoestrogeny, které najdete především v sóje a které mají vliv na snížení cholesterolu, zmírnění menopauzálního syndromu a v neposlední řadě i rizika nádorů.

Chia semínka dokáží na sebe vázat vodu, a v těle tak po pozření vytvoří jemný, lehce stravitelný gel. Díky tomu ochraňují organismus před dehydratací například při sportovních výkonech. Lepší hospodaření s tekutinami ale působí blahodárně i na naši pokožku. Té mimo jiné prospívají i vitamíny a minerály, kterých chia semínka obsahují také velké množství. Například antioxidanty (vitamíny A, C, E) zabraňují rychlému stárnutí pleti. Minerály posilují buněčné stěny a prospívají kvalitě kostí a vlasů.

Stavbu kostí podporuje také vápník, jehož chia semínka obsahují pětkrát více než mléko.

Díky obsahu vitamínu B12 zajišťují chia správný vývoj nervové soustavy plodu v prvních měsících těhotenství.

Sportovci je využívají nejen preventivně pro lepší hospodaření s tekutinami v těle během zátěže, jsou také dobrý zdroj bílkovin pro růst svalové hmoty. Působí příznivě při bolestech a zánětech svalů a kloubů. Jako bohatý zdroj bílkovin jsou oblíbená i mezi vegetariány a vegany.

Jsou vhodná i při bezlepkové dietě, jelikož neobsahuje lepek.

I přes důkladnou kontrolu při balení nemůžeme vyloučit přítomnost skořápek a cizích příměsí. 
Všechny fotografie jsou ilustrační, aktuální nabídka se může v barvě a tvaru lišit.

Obsažené živiny

Mangan, hořčík, fosfor, zinek, draslík, vitamín B1 (thiamin), B2 (riboflavin) a B3 (niacin), omega 3 mastných kyselin.

Nutriční hodnoty

 

Ve 100 gramech: Energie 2 196 kJ. Bílkoviny 11g. Sacharidy 33g. Tuky 31g z toho nasycené mastné kyseliny 2g, polynenasycené 20g. Vláknina 33g. Sůl 0,01g.

Složení

 

Chia semínka – produkt kontrolovaného ekologického zemědělství

Skladování

 

Chia semínka skladujte při teplotě do 20°C a relativní vlhkosti 70% v místnosti, kde nebudou vystaveny slunečním paprskům.

Země původu

 

Argentina

Další informace

Hmotnost-
Balení

100g, 200g, 500g, 1000g

Druh

Chia semínka

X